Money 2

Projekt Money 2 byl zaměřen na finanční gramotnost dětí. Třída Medvídci plnila každé dva týdny jeden školkový úkol a jeden „domácí“, kdy se do projektu zapojili také rodiče dětí. Děti za splněné úkoly dostávaly „výplatu“ v podobě eTwinningových peněz. O jejich podobě hlasovaly. Za ty si pak na konci projektu mohly koupit dárky, které pro ně vytvořili kamarádi z partnerských školek – Slovensko a Polsko. Děti na plnění úkolů vzájemně spolupracovaly i s dětmi ze zahraničí, mimo jiné vytvořily i společný plakát a knihu. Také se setkaly online a zhodnotily společně celý projekt. Rodiče hodnotili aktivity v projektu pomocí online dotazníku. Jedna z maminek nám také udělala workshop na téma finanční gramotnost, protože pracuje jako bankéřka.

Děti se díky projektu učily vzájemné spolupráci, komunikaci, plánovaly si svou práci, vážily si práce své i druhých, hospodařily s penězi a za svou práci zodpovídaly a také z ní společně sdílely radost. 

Z Kytlické byl zadán úkol pro hledání pirátského pokladu včelkou BeeBot a doma s rodiči vytvořit pirátskou loď z odpadového materiálu. Všechny školky měly výstavu lodí a byly opravdu povedené. Téměř všem rodičům moc děkujeme za skvělou spolupráci! Z MŠ Iljušinova jsme hledali v online bludišti QR kód, po jeho vyluštění děti dostaly návod na stavbu banky. Z domova měly přinést obal od potraviny (půlku obalu dokreslily) a zapsaly cenu potravin. Pak jsme porovnávali. Z MŠ Bulíkova přišel videonávod na výrobu papírové peněženky a s rodiči měly děti za úkol najít banku, vyfotit se u ní a vložit na Padlet. Z Polska jsme měli za úkol jít nakupovat, tak jsme vyrazili do obchodu a ve skupinách nakupovali nezbytné a zbytečné zboží/zdravé a nezdravé. Doma jsme nakreslili, čím bychom chtěli být a napsali, kolik bychom chtěli měsíčně vydělávat. Kromě těchto splněných úkolů jsme ještě spolupracovali na společném plakátu, příběhu a naučili se společně básničku, vše jsme si sdíleli a zhodnotili při online setkání všech zapojených školek. Rodičům se projekt velmi líbil a aktivně se do něj s dětmi zapojili. Slavnostním ukončením projektu bylo otevření obchůdku a nakupování dárků od kamarádů za vydělané peníze.

 Cílem projektu bylo porovnání kompetencí dětí v oblasti finanční gramotnosti, podpora rozvoje matematické gramotnosti, systematické práce a spolupráce mezi dětmi, podpora spolupráce s rodiči, smysl pro zodpovědnost.